dimarts, 1 de febrer del 2022

ELS MOTORS DE CERCA, EL RÀPID ACCÉS A LA INFORMACIÓ

Avui, The Grandma ha continuat la formació en Eines 2.0 de Gestió Administrativa amb les seves companyes de Gavà. Han estat parlant sobre Internet i els motors de cerca.

Un motor de cerca o de recerca o bé cercador és un programa informàtic dissenyat per ajudar a trobar informació emmagatzemada en un sistema informàtic com ara una xarxa, Internet, un servidor o un ordinador personal

L'objectiu principal és el de considerar altres programes informàtics, pàgines web i documents, entre d'altres. A partir d'una determinada paraula o paraules o una determinada frase, l'usuari demana un contingut sota un criteri determinat, i llavors recupera una llista de referències que compleixen aquest criteri.

El procés es realitza a través de les metadades, elements que permeten recuperar informació als motors de cerca.

Els índexs que utilitzen els cercadors sempre estan actualitzats a través d'un robot web per generar rapidesa i eficàcia en la recerca. Els directoris, en canvi, són gestionats per editors humans.

-Índexs o directoris. Són repertoris de pàgines web ordenats per temàtiques. El seu ús és simple i senzill, només cal anar clicant sobre les categories i subcategories. L'ordre l'estableix una persona, no una màquina, és a dir, el criteri acostuma a ser subjectiu.

-Motors de cerca. Són cercadors que, a través d'un robot anomenat aranya, rastregen Internet recol·lectant pàgines web i introduint-les a la base de dades automàticament. La característica principal és que aquesta cerca es du a terme a partir d'una paraula clau. Els principals motors de cerca són Google, Yahoo! i Bing, entre d'altres.

Més informació: Eye Wated

El Cercador Google, en anglès Google Search, o també anomenat Google Web Search o simplement Google, és un cercador web desenvolupat per Google.

És el motor de cerca més utilitzat a la World Wide Web a totes les plataformes, amb un 92,62% de quota de mercat a juny de 2019, i processant més de 5.400 milions de cerques cada dia.

El cercador de Google proporciona almenys 22 característiques especials més enllà de la paraula original. Aquestes inclouen sinònims, previsions meteorològiques, zones horàries, cotitzacions de borsa, mapes, dades sobre terratrèmols, cartellera de cinema, informació sobre aeroports, i resultats esportius.

El percentatge exacte del total de les pàgines web que Google troba no es coneix, ja que és molt difícil de calcular.

Google no només cerca els índexs i la memòria cau de les pàgines web, sinó que també pren imatges d'altres tipus d'arxius, on s'inclouen els PDF, els documents de Word, els fulls de càlcul Excel, els Flash SWF i els arxius de text pla. Excepte en el cas del text i dels arxius SWF, la versió en memòria cau és una conversió del (X)HTML, permetent que aquells sense l'aplicació de visualització corresponent puguin llegir l'arxiu.

Els usuaris poden personalitzar el motor de cerca, mitjançant l'establiment d'un idioma per defecte, a través de la tecnologia SafeSearch; filtrant i definint el nombre de resultats que es mostren en cada pàgina. Google ha sigut criticat per col·locar bescuits de llarg termini en els ordinadors dels usuaris per a emmagatzemar les preferències d'aquests, una tàctica que també els permet seguir els termes de cerca de l'usuari i retenir les dades durant més d'un any.

Per a qualsevol consulta, fins als 1.000 primers resultats poden ser mostrats amb un màxim de 100 per pàgina. La possibilitat d'especificar el nombre de resultats està disponible només si la Cerca instantània no està habilitada. Si la Cerca instantània està activada, només 10 resultats seran mostrats; independentment de qualsevol ajust.

Més informació: GM Cloud Design

Yahoo! Inc. és una empresa global de mitjans amb seu als Estats Units d'Amèrica que té per missió: ser el servei global d'Internet més essencial per a consumidors i negocis. Posseeix un portal d'Internet, un cercador, un directori Web i una sèrie de serveis, incloent-hi el popular correu electrònic Yahoo!

A finals del 2012 ja ocupava una quota de mercat del 16,3%, molt per darrere de Google però 4 punts per sobre de Yahoo!

Més informació: Neo Attack

Microsoft Bing és un motor de cerca de Microsoft. El servei té els seus orígens en els anteriors motors de cerca de Microsoft: MSN Search, Windows Live Search i Live Search.

Bing ofereix una varietat de serveis, entre els quals es troba la cerca de webs, vídeos, imatges i mapes interactius. Empra el llenguatge de programació ASP.NET i segueix els principis de disseny Modern UI.

Anteriorment, el motor de cerca de Microsoft va ser denominat amb noms diferents com Live Search, Windows Live Search i MSN Search en diferents èpoques.

Bing va ser presentat oficialment el 28 de maig del 2009 i va ser posat en línia el 3 de juny del 2009 amb una versió preliminar.

Més informació: Microsofters

Alguns diuen que Google és Déu.
Altres diuen que Google és Satanàs.
Tanmateix, si pensen que Google és massa potent,
recordeu que amb els cercadors a diferència d'altres empreses,
només cal un sol clic per anar a un altre cercador.

Sergey Brin

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada