divendres, 22 de desembre del 2023

CRISI DE COMUNICACIÓ, REPUTACIÓ I MARCA PERSONAL

Avui, The Grandma ha continuat la seva formació en Màrqueting i comerç internacional amb Els Market. Han estat parlant sobre què són les crisis de reputació i de comunicació i com gestionar-les mitjançant un pla de comunicació. 

Cal documentar-se abans de realitzar qualsevol projecte i una de les accions més importants és saber què sabem ja i què necessitem saber per elaborar la pregunta de manera que aquesta ens retorni una resposta que pugui ser útil.
 
Han parlat sobre la importància de les fonts amb l'exemple d'Alan Lomax, i sobre els efectes dels atacs a la reputació personal amb els exemples de Marcel Marceau, Charles Chaplin, Charlie Rivel i Rosalia.

Conceptes com marca personal, reputació en línia i gestió de les marca són importants en les societats actuals on la tecnologia ens obre la possibilitat d'accedir a milions de dades amb un sol clic, dades que després haurem d'analitzar per comprovar la seva autenticitat.

Descarrega El Pallasso i el Führer CAT/CAST

La marca personal és un concepte basat en el desenvolupament personal consistent en considerar-se a un mateix com a marca comercial.

Es tracta d'elaborar, transmetre i protegir la marca amb ànim de diferenciar-se i aconseguir l'èxit més gran possible, tant en les relacions socials com en les professionals.

Una marca és una promesa de valor. Les marques desprenen valors i generen expectatives.

A diferència d'altres enfocaments en tècniques de millora professional que tendeixen a la millora de característiques personals, la marca personal o personal branding tendeixen a la promoció personal a través de la percepció que els altres tenen d'un mateix.

La marca personal està relacionada amb la reputació digital, però la manera com s'estableixen totes dues és diferent.

La marca personal depèn d'un mateix, un se l'ha de construir, però la reputació la defineixen els altres, tot i que pots arribar a influenciar-la a través de les teves accions.

Desenvolupar una marca personal no és només saber identificar les característiques que ens fan diferentssinó en saber com transmetre-les per sobresortit en un mercat competitiu i en constant canvi.

El concepte de marca personal es fa més necessari en l'actualitat perquè les relacions interpersonals són cada cop més anònimes. Quan els humans gaudeixen dels mateixos atributs (formació, experiència, mateixes aspiracions), les persones tendeixen a convertir-se en iguals. Per això per promocionar-se individualment, ens hem de diferenciar i mostrar-nos de manera diferent, única i irrepetible. Em distingeixo o m'extingeixo

Els professionals que vulguin diferenciar-se per augmentar el valor del seu treball han de construirpromocionarcomunicar i protegir la marca personal.

Descarregar Marca Personal e Internet (SR)

La teva marca és allò que la gent diu  
quan tu no hi ets present.
Jeff Bezos


La reputació en línia és la interpretació subjectiva del conjunt d'informacions aparegudes a Internet sobre una personaempresa, organitzacióinstitució o marca comercial.

Es conforma a partir de múltiples factors entre els quals hi ha tots aquells sistemes constructors de marca, com la publicitat, les relacions públiques, el màrqueting; a més de la informació apareguda en mitjans de comunicació electrònics, i també tots aquells continguts generats pels usuaris d'Internet, siguin a través de llocs web o de qualsevol plataforma amb tecnologia Web 2.0.

El fet que qualsevol opinió, comentari o contingut generat per l'usuari sigui absolutament sensible a l'efecte que tindrà en la imatge de l'objecte del comentat pels altres usuaris, fa que la reputació digital d'una persona, empresa, organització, institució o marca sigui molt preuada pel seu valor sumatori d'informacions.

És important saber que la major part d'aquests judicis de valor subjectius (reputació en línia) sobre un conjunt d'informacions sobre una persona, empresa, organització, institució o marca es fa en funció del resultat d'una cerca en un motor de cerca.

Descarregar Reputación On Line para Todos per Óscar del Santo

Es necessiten 20 anys per construir una reputació
i cinc minuts per arruïnar-la.
Si hi penses, faràs les coses d'una altra manera.
 
Warren Buffett


La gestió de marques (en anglès brandingés una funció del màrqueting que utilitza tècniques especials per augmentar el valor percebut d’un producte.

Basat en els objectius de l’estratègia de màrqueting establerta, la gestió de la marca permet créixer el preu dels productes i genera clients fidels a través d'associacions i imatges positives o d’una forta consciència de la marca.

La gestió de marca és el procés d’identificació del valor bàsic d’una marca concreta i que reflecteix el valor bàsic entre els clients objectius. En termes moderns, una marca pot ser corporativa, de producte, de servei o de persona.

Des de les primeres dècades del segle XX, els anunciants van començar a centrar-se en el desenvolupament de conceptes de personalitatimatge de marca i identitat de marca.

A màrqueting, la gestió de la marca comença amb una anàlisi de com es percep actualment una marca al mercat (DAFO), procedeix a la planificació de com s’ha de percebre la marca si vol assolir els seus objectius i continua assegurant que la marca es percep com està prevista i que assegura la seva objectius.

Descarregar Guía para el Desarrollo de tu Marca Personal (ESIMAD)


Una marca per a una empresa és 
com una reputació per a una persona. 
Guanyeu reputació intentant fer bé les coses difícils.

Jeff Bezos


La gestió de la reputació és una tècnica per al control de la reputació i ús que es fa de les marques en el mitjans d'informació i zones d'influència informativa.

També es podria dir que el és una nova forma d'entendre i avaluar la informació que hi ha en el món referent a les empreses i les seves marques. Doncs la tendència de les grans empreses i les seves noves manares de portar la directiva de les seves organitzacions els fa menys agressius, més comprensius i per tant més dialogants.

Perquè una empresa pugui participar-ne, cal que compti amb els serveis i solucions d'una empresa NTIC especialitzada en Web Crawler. Amb tot, les empreses fan una evolució en la seva forma d'entendre la informació i la comunicació. Una forma en la qual ja no val només el que digui l'empres o el mitja d'informació si no que cal tenir molt en compte el que diu la societat sobre les marques i les companyies per petites o grans que siguin aquestes.

S'entén per crisi qualsevol canvi profund que es produeix de forma sobtada en un procés o situació. En el context empresarial, aquest canvi pot arribar a afectar negativament la imatge i el funcionament d’una organització si no es gestiona de forma adequada.

Més informació: APD

La comunicació de crisi consisteix en un conjunt de tècniques de comunicació destinades a gestionar eventuals situacions de crisi, minimitzant-ne l'impacte i els efectes perjudicials que aquestes puguin ocasionar a l'empresa.

Disposar d'un gabinet de crisi i un pla de crisi contribuirà a actuar amb major rapidesa i resolució davant d’escenaris imprevistos.

Aquest protocol d’emergència haurà d’incloure aspectes com l’avaluació de possibles riscos potencials, el procediment a seguir per part dels treballadors i les accions de comunicació externa a realitzar.

Sigui quina sigui la causa de la crisi, cal considerar les següents recomanacions:

-Reforçar la prevenció i extremar els controls de seguretat.

-Prendre consciència de l’existència i magnitud del problema quan es produeixi.

-Actuar amb honestedat i evitar mentir sota qualsevol circumstància.

-Vigilar la comunicació interna per prevenir filtracions i/o rumors.

-Mostrar empatia amb els afectats, deixant altres qüestions en segon terme.

-Ser transparents i oferir informació fefaent sense aventurar hipòtesis.

-Prendre nota de les opinions i les crítiques de clients i usuaris.

-Aprendre dels errors comesos per tal que no es repeteixen en el futur.

Més informació: Reputación Crisis


  Una mentida arriba a mig món
abans que la veritat tingui
l'oportunitat de posar-se els pantalons.

Winston Churchill

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada