També es podria dir que és una nova forma d'entendre i avaluar la informació que hi ha en el món referent a les empreses i les seves marques. Doncs la tendència de les grans empreses i les seves noves maneres de portar la directiva de les seves organitzacions els fa menys agressius, més comprensius i per tant més dialogants.
Perquè una empresa pugui participar-ne, cal que compti amb els serveis i solucions d'una empresa NTIC especialitzada en Web Crawler. Amb tot, les empreses fan una evolució en la seva forma d'entendre la informació i la comunicació. Una forma en la qual ja no val només el que digui l'empres o el mitjà d'informació sinó que cal tenir molt en compte el que diu la societat sobre les marques i les companyies per petites o grans que siguin aquestes.
S'entén per crisi qualsevol canvi profund que es produeix de forma sobtada en un procés o situació. En el context empresarial, aquest canvi pot arribar a afectar negativament la imatge i el funcionament d’una organització si no es gestiona de forma adequada.
Més informació: APD
La comunicació de crisi consisteix en un conjunt de tècniques de comunicació destinades a gestionar eventuals situacions de crisi, minimitzant-ne l'impacte i els efectes perjudicials que aquestes puguin ocasionar a l'empresa.
Disposar d'un gabinet de crisi i un pla de crisi contribuirà a actuar amb major rapidesa i resolució davant d’escenaris imprevistos.
Aquest protocol d’emergència haurà d’incloure aspectes com l’avaluació de possibles riscos potencials, el procediment a seguir per part dels treballadors i les accions de comunicació externa a realitzar.
Sigui quina sigui la causa de la crisi, cal considerar les següents recomanacions:
-Reforçar la prevenció i extremar els controls de seguretat.
-Prendre consciència de l’existència i magnitud del problema quan es produeixi.
-Actuar amb honestedat i evitar mentir sota qualsevol circumstància.
-Vigilar la comunicació interna per prevenir filtracions i/o rumors.
-Mostrar empatia amb els afectats, deixant altres qüestions en segon terme.
-Ser transparents i oferir informació fefaent sense aventurar hipòtesis.
-Prendre nota de les opinions i les crítiques de clients i usuaris.
-Aprendre dels errors comesos per tal que no es repeteixen en el futur.
Més informació: Reputación Crisis
l'oportunitat de posar-se els pantalons.
Winston Churchill
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada