dilluns, 23 de gener del 2023

CRISIS DE COMUNICACIÓ I CRISIS DE REPUTACIÓ A LES XXSS

Avui, The Grandma ha continuat amb Els Guaita, la seva formació en Xarxes Socials. Han parlat d'un element importantíssim en la comunicació com és la gestió de crisi. Les crisis de comunicació més habituals són gestió incorrecta del contingut (Efecte Streisand) y errades en el discurs.  
 
Les crisis de reputació afecten directament a l'individu o la marca i si no són tractades ràpidament i efectiva, poden arribar a ser molt negatives.

No s'ha de confondre les crisis de comunicació o reputació amb elements distorsionadors que tenim a les xarxes com els trolls, els bots o els haters.
 
La gestió de la reputació és una tècnica per al control de la reputació i ús que es fa de les marques en els mitjans d'informació i zones d'influència informativa.

També es podria dir que és una nova forma d'entendre i avaluar la informació que hi ha en el món referent a les empreses i les seves marques. Doncs la tendència de les grans empreses i les seves noves maneres de portar la directiva de les seves organitzacions els fa menys agressius, més comprensius i per tant més dialogants.

Perquè una empresa pugui participar-ne, cal que compti amb els serveis i solucions d'una empresa NTIC especialitzada en Web Crawler. Amb tot, les empreses fan una evolució en la seva forma d'entendre la informació i la comunicació. Una forma en la qual ja no val només el que digui l'empres o el mitjà d'informació sinó que cal tenir molt en compte el que diu la societat sobre les marques i les companyies per petites o grans que siguin aquestes.

S'entén per crisi qualsevol canvi profund que es produeix de forma sobtada en un procés o situació. En el context empresarial, aquest canvi pot arribar a afectar negativament la imatge i el funcionament d’una organització si no es gestiona de forma adequada.

Més informació: APD

La comunicació de crisi consisteix en un conjunt de tècniques de comunicació destinades a gestionar eventuals situacions de crisi, minimitzant-ne l'impacte i els efectes perjudicials que aquestes puguin ocasionar a l'empresa.

Disposar d'un gabinet de crisi i un pla de crisi contribuirà a actuar amb major rapidesa i resolució davant d’escenaris imprevistos.

Aquest protocol d’emergència haurà d’incloure aspectes com l’avaluació de possibles riscos potencials, el procediment a seguir per part dels treballadors i les accions de comunicació externa a realitzar.

Sigui quina sigui la causa de la crisi, cal considerar les següents recomanacions:

-Reforçar la prevenció i extremar els controls de seguretat.

-Prendre consciència de l’existència i magnitud del problema quan es produeixi.

-Actuar amb honestedat i evitar mentir sota qualsevol circumstància.

-Vigilar la comunicació interna per prevenir filtracions i/o rumors.

-Mostrar empatia amb els afectats, deixant altres qüestions en segon terme.

-Ser transparents i oferir informació fefaent sense aventurar hipòtesis.

-Prendre nota de les opinions i les crítiques de clients i usuaris.

-Aprendre dels errors comesos per tal que no es repeteixen en el futur.

Més informació: Reputación Crisis


Una mentida arriba a mig món
abans que la veritat tingui
l'oportunitat de posar-se els pantalons.

Winston Churchill

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada