dimecres, 2 de juny del 2021

LA GESTIÓ DEL MAGATZEM, FIFO ('FIRST IN, FIRST OUT')

Avui, els Ecomeals i The Grandma han parlat sobre el FIFO (First In, First Out), un mètode de gestió de magatzem tot consultant la web dels companys d'AR Racking Store Solutions.

El mètode de gestió d'inventaris FIFO (First in, First out) és junt amb el mètode LIFO (Last in, First out), una eina molt utilitzada en la gestió del magatzem.

La definició i funcionament del mètode FIFO en l'emmagatzematge industrial té a veure amb la forma com es mouen les mercaderies i és senzill, Primer a Entrar (First In), Primer a Sortir (First Out). És a dir, la primera mercaderia o unitat de càrrega que entra al magatzem, és la primera que hi surt.

El mètode FIFO s'utilitza habitualment per a la gestió d'estoc de productes peribles, amb data de caducitat, com els aliments, els medicaments o els productes cosmètics.

També és un mètode de gestió comú per a empreses que emmagatzemen productes que poden quedar obsolets o passar de moda amb rapidesa, com els productes tecnològics (electrodomèstics o informàtics), el calçat i el tèxtil.

L'objectiu final del mètode FIFO és aconseguir una excel·lent rotació d'existències al magatzem, donant prioritat a la sortida dels productes que més temps portaran emmagatzemats i poden perdre's o quedar-se obsolets.

La gestió d'estocs tipus FIFO, no és aplicable únicament en un magatzem, sinó que s'utilitza diàriament per a la gestió del producte a supermercats i establiments de consum.

Descarrega Gestió de comandes i estoc (Aula Mentor)

Gestionar l'estoc del magatzem pel mètode FIFO té els següents avantatges:

-Una perfecta rotació de producte, que assegura que el primer producte que s'hagi introduït a l'estanteria industrial serà el primer a sortir.

-Prioritat a la sortida de productes més antics, obsolets o amb data de caducitat més propera.

-Evitar la pèrdua parcial o total de valor del producte emmagatzemat, o la seva devaluació per la seva data de fabricació.

L'ús de la gestió d’emmagatzematges FIFO està molt estès i per tant s’ha desenvolupat una sèrie de sistemes d'emmagatzematge industrial adaptats especialment a aquest mètode.

Aquests sistemes d'estanteria industrial han de tenir una característica comuna entre si, i és que tots han de tenir un pas de càrrega de mercaderies i un altre de descàrrega. El pas de càrrega i descàrrega no pot coincidir, com en el cas dels sistemes Drive in o Push-Back.

Descarrega Unitats de càrrega eficients (AECOC)

Amb aquesta característica en comú ens trobem amb els següents sistemes d'emmagatzematge que permeten una gestió d’emmagatzematges pel mètode FIFO:

Estanteries dinàmiques per a palets (FIFO)

Sistema d'emmagatzematge dinàmic d'alta densitat per a palets. La càrrega paletitzada es desplaça a través de rodells des de la zona de càrrega fins a la zona de descàrrega.

Estanteries compactes Drive Through

Sistema d'emmagatzematge compacte que redueix els passos de treball i que, a diferència del Drive in, compte amb un pas de càrrega i un altre de descàrrega de mercaderia. Per a un correcte funcionament del mètode FIFO en aquest sistema, una vegada carregat i completat el carrer, per assegurar que cap paleta queda obsoleta, es descarrega completament el carrer, i es deixa buit per iniciar el procés de càrrega novament.

Estanteries AR Shuttle per a palets

Solució d'emmagatzematge semiautomàtic d'alta densitat que utilitza carros satèl·lits motoritzats que transporten la càrrega de manera autònoma per l'interior de l'estanteria, des de la posició de càrrega fins a l'última posició del fons disponible. Per aplicar el mètode FIFO, hem d'operar carregant la mercaderia per un costat i descarregant-lo per l'altre.

Estanteries de picking dinàmic

Sistema d'emmagatzematge dinàmic d'alta densitat per a caixes i productes lligats. El producte llisca a través de rodells de la zona de càrrega fins a la zona de descàrrega.

Descarrega 1/4 de palet (AECOC)


 La digitalització i les noves tecnologies canvien
ràpidament totes les indústries,
obligant-les a preparar-se per a un demà imprevisible.
Això també s'aplica a la indústria del transport de contenidors,
els ports i la logística, que ha estat impulsada en gran manera
pels models de negoci tradicionals enfocats
a optimitzar la manera de moure les mercaderies.

Soren Skou

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada