La marca personal és un concepte basat en el desenvolupament personal consistent en considerar-se a un mateix com a marca comercial.
Es tracta d'elaborar, transmetre i protegir la marca amb ànim de diferenciar-se i aconseguir l'èxit més gran possible, tant en les relacions socials com en les professionals.
Una marca és una promesa de valor. Les marques desprenen valors i generen expectatives.
A diferència d'altres enfocaments en tècniques de millora professional que tendeixen a la millora de característiques personals, la marca personal o personal branding tendeixen a la promoció personal a través de la percepció que els altres tenen d'un mateix.
La marca personal està relacionada amb la reputació digital, però la manera com s'estableixen totes dues és diferent.
La marca personal depèn d'un mateix, un se l'ha de construir, però la reputació la defineixen els altres, tot i que pots arribar a influenciar-la a través de les teves accions.
Desenvolupar una marca personal no és només saber identificar les característiques que ens fan diferents, sinó en saber com transmetre-les per sobresortit en un mercat competitiu i en constant canvi.
El concepte de marca personal es fa més necessari en l'actualitat perquè les relacions interpersonals són cada cop més anònimes. Quan els humans gaudeixen dels mateixos atributs (formació, experiència, mateixes aspiracions), les persones tendeixen a convertir-se en iguals. Per això per promocionar-se individualment, ens hem de diferenciar i mostrar-nos de manera diferent, única i irrepetible. Em distingeixo o m'extingeixo.
Els professionals que vulguin diferenciar-se per augmentar el valor del seu treball han de construir, promocionar, comunicar i protegir la marca personal.
Descarregar Marca Personal e Internet (SR)
Creeu la vostra marca personal a través de tot el que feu,
siguin grans accions o petites decisions,
i aquesta marca us quedarà al llarg de la vostra carrera.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada