dijous, 4 de març del 2021

LA MARCA PERSONAL: QUALITAT, IDENTITAT i REPUTACIÓ

Avui, The Grandma i els seus companys i companyes de Gavà han continuat amb el seu curs d'Atenció al client. Han parlat de temes tan importants com la marca personal, la reputació en línia i la gestió de marques.

La marca personal és un concepte basat en el desenvolupament personal consistent en considerar-se a un mateix com a marca comercial.

Es tracta d'elaborar, transmetre i protegir la marca amb ànim de diferenciar-se i aconseguir l'èxit més gran possible, tant en les relacions socials com en les professionals.

Una marca és una promesa de valor. Les marques desprenen valors i generen expectatives.

A diferència d'altres enfocaments en tècniques de millora professional que tendeixen a la millora de característiques personals, la marca personal o personal branding tendeixen a la promoció personal a través de la percepció que els altres tenen d'un mateix.

La marca personal està relacionada amb la reputació digital, però la manera com s'estableixen totes dues és diferent.

La marca personal depèn d'un mateix, un se l'ha de construir, però la reputació la defineixen els altres, tot i que pots arribar a influenciar-la a través de les teves accions.

Desenvolupar una marca personal no és només saber identificar les característiques que ens fan diferentssinó en saber com transmetre-les per sobresortit en un mercat competitiu i en constant canvi.

El concepte de marca personal es fa més necessari en l'actualitat perquè les relacions interpersonals són cada cop més anònimes. Quan els humans gaudeixen dels mateixos atributs (formació, experiència, mateixes aspiracions), les persones tendeixen a convertir-se en iguals. Per això per promocionar-se individualment, ens hem de diferenciar i mostrar-nos de manera diferent, única i irrepetible. Em distingeixo o m'extingeixo

Els professionals que vulguin diferenciar-se per augmentar el valor del seu treball han de construirpromocionarcomunicar i protegir la marca personal.

Descarregar Marca Personal e Internet (SR)

La teva marca és allò que la gent diu quan tu no hi ets present.

Jeff Bezos


La reputació en línia és la interpretació subjectiva del conjunt d'informacions aparegudes a Internet sobre una personaempresa, organitzacióinstitució o marca comercial.

Es conforma a partir de múltiples factors entre els quals hi ha tots aquells sistemes constructors de marca, com la publicitat, les relacions públiques, el màrqueting; a més de la informació apareguda en mitjans de comunicació electrònics, i també tots aquells continguts generats pels usuaris d'Internet, siguin a través de llocs web o de qualsevol plataforma amb tecnologia Web 2.0.

El fet que qualsevol opinió, comentari o contingut generat per l'usuari sigui absolutament sensible a l'efecte que tindrà en la imatge de l'objecte del comentat pels altres usuaris, fa que la reputació digital d'una persona, empresa, organització, institució o marca sigui molt preuada pel seu valor sumatori d'informacions.

És important saber que la major part d'aquests judicis de valor subjectius (reputació en línia) sobre un conjunt d'informacions sobre una persona, empresa, organització, institució o marca es fa en funció del resultat d'una cerca en un motor de cerca.

Descarregar Reputación On Line para Todos per Óscar del Santo

Es necessiten 20 anys per construir una reputació
i cinc minuts per arruïnar-la.
Si hi penses, faràs les coses d'una altra manera.

Warren Buffett


La gestió de marques (en anglès brandingés una funció del màrqueting que utilitza tècniques especials per augmentar el valor percebut d’un producte.

Basat en els objectius de l’estratègia de màrqueting establerta, la gestió de la marca permet créixer el preu dels productes i genera clients fidels a través d'associacions i imatges positives o d’una forta consciència de la marca.

La gestió de marca és el procés d’identificació del valor bàsic d’una marca concreta i que reflecteix el valor bàsic entre els clients objectius. En termes moderns, una marca pot ser corporativa, de producte, de servei o de persona.

Des de les primeres dècades del segle XX, els anunciants van començar a centrar-se en el desenvolupament de conceptes de personalitatimatge de marca i identitat de marca.

A màrqueting, la gestió de la marca comença amb una anàlisi de com es percep actualment una marca al mercat (DAFO), procedeix a la planificació de com s’ha de percebre la marca si vol assolir els seus objectius i continua assegurant que la marca es percep com està prevista i que assegura la seva objectius.

Descarregar Guía para el Desarrollo de tu Marca Personal (ESIMAD)

Una marca per a una empresa és com una reputació per a una persona.
Guanyeu reputació intentant fer bé les coses difícils.

Jeff Bezos

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada