divendres, 11 de desembre del 2020

LA MARCA PERSONAL: IDENTITAT, 'BRANDING' I REPUTACIÓ

Avui, The Grandma ha començat un nou curs sobre Creació i Gestió de Marca Personal i Xarxes Socials a Sant Boi de Llobregat.

Ha estat un retrobament amb alguns integrants de les seves famílies Stone i Watson, alguns vells amics i noves coneixences.

Tots ells han format un grup anomenat Els Brady, que treballarà durant sis sessions per crear-se una marca personal, gestionar-la i utilitzar-la en la recerca de feina tot utilitzant les xarxes socials.

Benvinguts i benvingudes a tots: Dani, Elisabet, Joan, Jose, Mariana, Natalia, Neus, Norah, Tere i Yolanda.

Descarregar Seguretat a les Xarxes Socials (Barcelona Activa)

La marca personal és un concepte de desenvolupament personal consistent en considerar-se a un mateix com a marca comercial.

Es tracta d'elaborar, transmetre i protegir la marca amb ànim de diferenciar-se i aconseguir el major èxit possible, tant en les relacions socials com en les professionals. Una marca és una promesa de valor. Les marques desprenen valors i generen expectatives.

A diferència d'altres enfocaments en tècniques de millora professional que tendeixen a la millora de característiques personals, la marca personal o personal branding tendeixen a la promoció personal a través de la percepció que els altres tenen d'un mateix.

La marca personal està relacionada amb la reputació digital, però la manera com s'estableixen totes dues és diferent.

La marca personal depèn d'un mateix, un se l'ha de construir, però la reputació la defineixen els altres, tot i que pots arribar a influenciar-la a través de les teves accions.

Desenvolupar una marca personal no és només saber identificar les característiques que ens fan diferents, sinó en saber com transmetre-les per sobresortit en un mercat competitiu i en constant canvi.

El concepte de marca personal es fa més necessari en l'actualitat perquè les relacions interpersonals són cada cop més anònimes. Quan els humans gaudeixen dels mateixos atributs (formació, experiència, mateixes aspiracions), les persones tendeixen a convertir-se en iguals. Per això per promocionar-se individualment, ens hem de diferenciar i mostra-nos de manera diferent, única i irrepetible. Em distingeixo o m'extingeixo

Els professionals que vulguin diferenciar-se per augmentar el valor del seu treball o contribució personal, han de construir, promocionar, comunicar i protegir la marca personal.

Hi ha diferents maneres de construir la marca personal:

-Xarxes socials. Per entrar a les xarxes socials s'ha de tenir un objectiu molt marcat i definir estratègies que ajudin a aconseguir les fites que s'hagin establert, s'ha de saber que cada xarxa és diferent i actuar en conseqüència. Llançar-se a internet i a les xarxes socials sense estratègia i sense generar una proposta de valor diferenciada i única és un error.

-Web personal i/o bloc. Tenir un bloc ben actualitzat i amb bones referències exteriors ajuda molt a que els cercadors de Google et posicionin en els primers llocs dels motors de cerca amb les paraules claus que s'hagin escollit per definir aquell bloc. Aquest lloc web pot servir d'aparador de la marca personal d'un individu, on es podrà explicar qui som, què fem i mostrar el nostre historial laboral, a més d'oferir vies de contacte.

Els mètodes idonis per crear marca personal són:

-Crear canals de comunicació de la nostra marca personal (blocs, xarxes socials, aportacions a diaris digitals…)

-Crear continguts de qualitat i compartir-los.

-Gestionar adequadament els nostres perfils socials.

A Internet cada usuari ha de ser responsable de  les seves capacitats i de què vol aportar a la comunitat d'Internet. Ha d'establir què és allò que vol dir perquè la comunicació sigui veraç, rica i integradora. Un dels errors més comuns és planificar la comunicació a Internet com a unidireccional. La xarxa té una capacitat integradora més gran, i obviar-ho pot portar a un fracàs de la marca personal d'un individu. Els problemes bàsics a l'hora de crear la marca personal són:

-Voler arribar a tots els públics.

-Voler oferir coses que després no podràs continuar.

-Oferir continguts que no funcionin, i no els puguis arreglar.

Descarregar Marca Personal e Internet (SR)


La teva marca és allò que la gent diu
quan tu no hi ets present.

Jeff Bezos


La identitat digital o identitat 2.0 és la identitat a internet d'una persona la qual és forma a través de les dades que donem a internet, ja sigui a partir de fotos, navegacions a internet o simplement per publicacions que altra gent fa sobre tu, el que ens fa veure que s'ha de vigilar molt, ja que qualsevol cosa que fas a internet es queda gravat, el que fa que es projecti una imatge sobre tu que potser no és.

Les àrees a tenir més en compte són la seguretat i la privacitat.

La identitat digital no té perquè ser la mateixa que la real.

La identitat digital està composta per:

-Nom d'usuari i contrasenya

-Cerca en línia

-Data de naixement

-Historial de compra

La identitat digital acostuma a anar lligada a l'adreça de correu electrònic a un URL o el nom usuari i contrasenya.

La identitat real és bàsicament el teu nom, la teva edat el teu sexe, els teus estudis, la teva cultura, els teus gustos i preferències, en canvi la identitat digital vindria a ser tot el mateix però publicat a internet, el que provoca que altres persones tinguin accés a les teves dades.

A les xarxes socials trobem uns usuaris anomenats trols, els quals tenen males intencions, ja que l'únic que volen fer és crear una identitat digital, normalment falsa, per parlar malament d'altres persones o marques amb la finalitat de donar una mala reputació o incomodar simplement a una certa persona. A vegades també suplanten a altres persones.

Actualment és més important la reputació de la teva identitat digital que la real, ja que ara tot va mogut per internet i per les xarxes socials. Cal seguir una sèrie d'accions:

-Revisar els permisos de la seguretat i la protecció de dades.

-Limitar la informació que donem a les xarxes socials.

-Ser respectuós/a a l'hora d'opinar o participar en un debat a Internet.

-Mirar i revisar el què es diu sobre nosaltres a Internet.

-No utilitzar les xarxes de wifi, ni pàgines webs desprotegides.

-Contrasenyes segures i anar-les canviat cada cert temps.

-Buscar el teu nom a internet per si algú ha penjat alguna cosa que no està bé o és irrespectuós.

-Creació responsable, saber bé el que es vol posar.

-Ser educat a l'hora d'interactuar amb l'altra gent.

-Prendre mesures de seguretat a l'hora de navegar.

Descarregar Identidad Digital (UOC)


Les xarxes socials estan canviant la nostra manera de comunicar-nos
i la nostra manera de percebre,
tant de manera positiva com negativa.
Cada vegada que publiqueu una foto o actualitzeu el vostre estat,
esteu contribuint a la vostra pròpia empremta digital i marca personal.

Amy Jo Martin

 

La reputació en línia és la interpretació subjectiva del conjunt d'informacions aparegudes a Internet sobre una persona, empresa, organització, institució o marca comercial.

Es conforma a partir de múltiples factors entre els quals hi ha tots aquells sistemes constructors de marca, com la publicitat, les relacions públiques, el màrqueting; a més de la informació apareguda en mitjans de comunicació electrònics, i també tots aquells continguts generats pels usuaris d'Internet, siguin a través de llocs web o de qualsevol plataforma amb tecnologia Web 2.0.

El fet que qualsevol opinió, comentari o contingut generat per l'usuari sigui absolutament sensible a l'efecte que tindrà en la imatge de l'objecte del comentat pels altres usuaris, fa que la reputació digital d'una persona, empresa, organització, institució o marca sigui molt preuada pel seu valor sumatori d'informacions.

És important saber que la major part d'aquests judicis de valor subjectius (reputació en línia) sobre un conjunt d'informacions sobre una persona, empresa, organització, institució o marca es fa en funció del resultat d'una cerca en un motor de cerca.

Descarregar Reputación On Line para Todos per Óscar del Santo


Es necessiten 20 anys per construir una reputació
i cinc minuts per arruïnar-la.
Si hi penses, faràs les coses d'una altra manera.

Warren Buffett

 

La gestió de marques (en anglès branding) és una funció del màrqueting que utilitza tècniques especials per augmentar el valor percebut d’un producte.

Basat en els objectius de l’estratègia de màrqueting establerta, la gestió de la marca permet créixer el preu dels productes i genera clients fidels a través d'associacions i imatges positives o d’una forta consciència de la marca.

La gestió de marca és el procés d’identificació del valor bàsic d’una marca concreta i que reflecteix el valor bàsic entre els clients objectius. En termes moderns, una marca pot ser corporativa, de producte, de servei o de persona.

Des de les primeres dècades del segle XX, els anunciants van començar a centrar-se en el desenvolupament de conceptes de personalitat, imatge de marca i identitat de marca.

A màrqueting, la gestió de la marca comença amb una anàlisi de com es percep actualment una marca al mercat (DAFO), procedeix a la planificació de com s’ha de percebre la marca si vol assolir els seus objectius i continua assegurant que la marca es percep com està prevista i que assegura la seva objectius.

Descarregar Guía para el Desarrollo de tu Marca Personal (ESIMAD)


La teva presència en línia pot ser una gran manera
de donar una primera bona impressió,
però pensa que Internet és un gran espai públic.
No deixis les teves dades navegant arreu.
No has d'escollir entre
tenir una aparença professional i tenir personalitat.
 
Jackie Jain

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada