Han parlat de la importància del nom en el món del màrqueting amb els exemples de Grífols i el CIBEK, però també dels cognoms i de com aquests poden determinar el nostre origen i el nostre passat més recent, convertint-se en la nostra autèntica marca personal.
Finalment, han treballat amb algunes de les fórmules estadístiques més comunes de Ms.Excel.
Descarrega Funcions estadístiques
La majoria de les plataformes de xarxes socials tenen eines d'analítica de dades integrades que permeten a les empreses fer un seguiment del progrés, l'èxit i la participació de les campanyes publicitàries. Les empreses s'adrecen a diversos grups d'interès mitjançant el màrqueting de xarxes socials, inclosos els clients actuals i potencials, els empleats actuals i potencials, els periodistes, els bloggers i el públic en general.
A nivell estratègic, el màrqueting de xarxes socials inclou la gestió d'una campanya de màrqueting, la governança, l'establiment de l'abast (per exemple, un ús més actiu o passiu) i l'establiment de la cultura i el to desitjat per les empreses de xarxes socials.
En utilitzar el màrqueting en xarxes socials, les empreses poden permetre als clients i als usuaris d'Internet publicar contingut generat per usuaris (per exemple, comentaris en línia i ressenyes de productes), també conegut com a mitjans guanyats, en lloc d'utilitzar continguts publicitaris preparats pel venedor.
Més informació: IOC
Els llocs web de xarxes socials permeten a individus, empreses i altres organitzacions interactuar entre ells i construir relacions i comunitats en línia.
Quan les empreses s'uneixen a aquests canals socials, els consumidors poden interactuar-hi directament.
Hi ha dues estratègies bàsiques per utilitzar les xarxes socials com a eina de màrqueting:
Enfocament passiu
Les xarxes socials poden ser una font útil d'informació del mercat i una forma d'escoltar les perspectives dels clients. Els blocs, les comunitats de contingut i els fòrums són plataformes on els usuaris comparteixen les seves ressenyes i recomanacions de marques, productes i serveis.
Les empreses poden aprofitar i analitzar les veus i els comentaris dels clients generats a les xarxes socials amb finalitats de màrqueting; en aquest sentit, les xarxes socials són una font d'intel·ligència de mercat relativament barata que poden ser utilitzades pels venedors i gestors per rastrejar i respondre als problemes identificats pels consumidors i detectar oportunitats de mercat.
Enfocament actiu
Les xarxes socials es poden utilitzar no només com a eines de relacions públiques i màrqueting directe, sinó també com a canals de comunicació dirigits a públics molt específics amb usuaris influents de les xarxes socials i personalitats de les xarxes socials com a eines eficaces d'interacció dels clients.
Aquesta tàctica és àmpliament coneguda com a màrqueting d'influents. El màrqueting d'influents dona a les marques l'oportunitat d'arribar al seu públic objectiu d'una manera més genuïna i autèntica mitjançant un grup especial d'influents seleccionats que anuncien el seu producte o servei.
La interacció amb la xarxa social significa que els clients i els grups d'interès són participants actius en lloc de visualitzadors passius. Un exemple d'això són els grups de defensa dels consumidors i els grups que critiquen les empreses (per exemple, grups de pressió o organitzacions de defensa).
L'ús de les xarxes socials en un context empresarial o polític permet a tots els consumidors/ciutadans expressar i compartir una opinió sobre els productes, serveis, pràctiques comercials d'una empresa o accions d'un govern. Cada client participant, no client o ciutadà que participa en línia a través de les xarxes socials passa a formar part del departament de màrqueting (o suposa un desafiament a l'esforç de màrqueting) a mesura que altres clients llegeixen els seus comentaris o ressenyes positives o negatives.
Aconseguir que els consumidors, els consumidors potencials o els ciutadans es comprometin en línia és fonamental per a l'èxit del màrqueting en xarxes socials. Amb l'arribada del màrqueting a les xarxes socials, ha esdevingut cada vegada més important guanyar-se l'interès dels clients en productes i serveis. Això es pot traduir eventualment en un comportament de compra o en votar en un context polític.
Han aparegut nous conceptes de màrqueting en línia de compromís i fidelització que tenen com a objectiu construir la participació dels clients i la reputació de la marca.
La participació a les xarxes socials a efectes d'una estratègia de xarxes socials es divideix en dues parts.
El primer és publicar de forma proactiva i regular contingut nou en línia. Això es pot veure a través de fotos digitals, vídeos digitals, text i converses. També es representa mitjançant l'intercanvi de contingut i informació d'altres persones mitjançant enllaços web.
La segona part són converses reactives amb usuaris de xarxes socials que responen a aquells que contacten amb els vostres perfils de xarxes socials mitjançant comentaris o missatges.
Més informació: IOC
que el producte o servei li encaixi
Peter Drucker
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada