dimecres, 10 de març del 2021

EINES DE LA PREVENDA: BRIEFING, CLIPPING I EARLY BIRD

Avui, The Grandma ha continuat les seves sessions d'Atenció al client en línia amb els seus companys i les seves companyes de Gavà. Han parlat de termes molt lligats al màrqueting i la comunicació com briefing, clipping o early bird.

Un briefing o brief fa referència a un document o reunió informativa que proporciona informació a una entitat que ho cregui o celebra.

El briefing no té un format predefinit. Cada empresa té la seva pròpia forma d'elaborar-lo. Una agència de publicitat o professional de la comunicació comercial o institucional ha de conèixer com a mínim les dades reflectides en el següent índex:

-Antecedents històrics de l'empresa anunciant, que paga per la realització d'una campanya de publicitat. Aquest apartat ha de proporcionar dades clau de la companyia, la categoria de producte o servei, així com els principals competidors d'aquest, incloent-hi dades de canal de distribució, i aportar dades d'imatge de marca, descrivint els principals avantatges (reals o emocionals) de l'empresa, comparant-los amb la competència. Anècdotes, pensaments o fins i tot petites històries d'empleats són d'utilitat per a la creació de l'eix de comunicació que ha de seguir una campanya.

-Documentació preexistent. Es tracta dels documents o publicitat anteriorment desenvolupada per l'anunciant. L'executiu de comptes ha de demanar informació sobre qualsevol suport publicitari realitzat prèviament i assabentar-se de quin va ser el seu efecte sobre consumidors i anunciant.

-Mercat total. Mida del mercat i la competència directa i indirecta.

-Mercat específic. Competència directa.

-Situació actual i real de l'empresa i la marca. Imatge de marca i imatge de marca ideal. Posicionament.

-Producte. Quan la campanya de publicitat tracta sobre un producte o servei, aquest apartat ha de descriure els seus trets i dades tècniques més notables, ubicació, cobertures, serveis, atributs del producte. Avantatges diferencials.

-Preu. Quant costa en termes monetaris l'adquisició del seu producte o servei.

-Envàs. Colors, identificació, logo.

-Competència. Per saber com és l'avantatge diferenciador del producte que es desitja publicitar, s'ha de saber com és la competència: qui és, què fa, la seva quota de mercat, el seu posicionament.

-Canal de distribució o camí que el fabricant segueix per fer arribar el seu producte a l'usuari o consumidor final. El producte pot passar per intermediaris (majoristes, detallistes...) entre el fabricant i el consumidor final o bé distribuir-se de forma directa. Quota de mercat i mercat potencial per zones.

-Consumidor. Identificació del consumidor tipus. Sol realitzar-se a través d'estudi de mercat per entendre què tenen en la ment dels consumidors quan veuen la marca comercial de l'anunciant. La futura campanya pot trencar o conservar aquesta personalitat, depenent dels objectius de comunicació (llançament, reposicionament...)

-Públic objectiu. Descripció del públic objectiu tant en el punt de vista demogràfic com, si és possible, en els seus hàbits o conductes. És important subministrar dades procedents d'investigacions realitzades, incloent-hi informació sobre el coneixement de la marca del producte i de la seva competència, així com les dades relatives referents a la percepció que els consumidors tenen del producte abans de la campanya. Així, es poden incloure en l'anunci paraules pròpies del mercat objectiu.

-Públic potencial. És tota persona (sense diferenciar sexe, edat, raça) que se senti atreta i arribi a l'acció de compra del producte sense ser part del públic objectiu.

-Tendències de mercat. Incloent la moda i altres variacions en el gust i la disposició dels consumidors.

-Objectius de màrqueting. Els posa l'àrea de màrqueting de l'empresa i per determinar-ha de preguntar-se si es tracta d'una campanya de llançament, rellançament, reposicionament o sosteniment.

-Suma a invertir. Quant pressupost té l'empresa per invertir en una campanya publicitària? L'agència guanya quan compra els mitjans.

-Temps. Període de temps que la campanya sortirà al públic.

Més informació: Bien Pensado

Clipping és un terme anglès per designar l'activitat de seleccionar els articles o retalls de premsa en què en una empresa determinada ha aparegut en forma de notícia.

Cada aparició en premsa té un preu. Una notícia no és el mateix que un anunci, però ocupa temps en televisió i ràdio, espai en la premsa i internet... És per això que les organitzacions encaminen els seus esforços a les relacions públiques com a motor capaç de generar aparicions en els mitjans de comunicació.

El clipping, com a recol·lector de totes aquestes aparicions, permet igualar la xifra d'aquestes aparicions sobre la tarifa publicitària, i per tant calcular el valor monetari de l'aparició. No obstant això, hi ha valors afegits relatius a no ser un anunci sinó una notícia.

Des dels cercles acadèmics s'assenyala el background publicitari que posseeix el ciutadà com un hàndicap de la publicitat, enfront de la notícia que redacta el periodista; figura que apareix davant el ciutadà relacionada amb el progrés, la veracitat, el dret d'informació, la llibertat d'expressió.

Amb l'actual desenvolupament dels mitjans informatius, en l'era de la societat de la informació, el clipping es pot realitzar ja no només en format paper, sinó també digitalitzat. La importància d'aquesta acció de comunicació es veu incrementada amb el desenvolupament d'Internet i l'aparició del fenomen Blog.

Més informació: Notorius Comunicación

Early bird és un anglicisme que fa referència al fenomen que anticipa un esdeveniment

S'utilitza en màrqueting per identificar algunes mesures que serveixen per anticipar el resultat d'algunes campanyes, com ara les trucades telefòniques o les visites a la web dels primers dies d'una campanya.

Recompensa als assistents repetits

Si teniu un esdeveniment anual, el primer que heu de fer és anunciar l'esdeveniment als assistents de l'any passat. La gent que va venir l'any anterior pot ser el vostre major seguidor. Oferiu-los un descompte especial per inscriure-us abans.

Promocioneu els vostres protagonistes

Els esdeveniments tenen a veure amb l'aspiració. Els vostres ponents principals personifiquen els casos d'èxit que atrauran el vostre públic objectiu. Aprofiteu les idees i la saviesa que ofereixen per convèncer els possibles assistents de registrar-se aviat. Promocioneu aquests articles per inspirar els lectors a assegurar-vos un lloc a l'esdeveniment.

Limiteu estrictament l’acord

Resistiu la temptació d’establir un termini límit. En ampliar el termini, premieu la gent per esperar, que no és el comportament desitjat. No afavoriu els procrastinadors. Doneu-los una data límit i compliu-la.

Converteix els primers ocells en professionals de la venda

Animar les referències dels assistents és una oportunitat que es perd sovint. Els planificadors d'esdeveniments que se centren en la incorporació de nous assistents poden oblidar la tàctica de màrqueting potencialment que tenen a la seva disposició: el poder de persuasió dels que ja s'han registrat abans de l'esdeveniment. Considereu fer que valgui la pena promoure el vostre esdeveniment i els seus avantatges inicials a les seves xarxes, per exemple, pagant als assistents una tarifa de referència per a noves inscripcions o bé donant-los descomptes en tallers previs o posteriors a l’esdeveniment.

Oferiu avantatges VIP

Penseu en la possibilitat d’atorgar l’estatus VIP als primers ocells amb avantatges atractius. Per afegir més importància a la vostra oferta VIP, lligueu el registre anticipat als vostres productes estrelles o als nous productes.

Més informació: Weezebent


 Hi ha un component de màrqueting evident
en fer alguna cosa digitalment
en arribar a nous clients
que no podeu fer al mercat existent
o que és difícil de fer al mercat existent.

Jim Lee

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada