dimecres, 16 de desembre del 2020

FACEBOOK, REDIRECCIONAR LA MEVA RECERCA DE FEINA

Avui, Els Brady i The Grandma han continuat la seva formació en MarcaPersonal i Xarxes Socials. Han parlat sobre la dificultat de trobar feina al nostre mercat laboral i sobre l'agreujament de la situació a causa de la COVID.

La formació és una eina de desenvolupament personal que ens ajuda en etapes d'aturada laboral a mantenir-nos informats i actualitzats, i en algunes ocasions, una eina que ens permet arribar a trobar un nou treball. La segmentació és important a l'hora de cercar una feina perquè no només podem accedir a aquelles feines on tenim una experiència prèvia sinó també a aquelles que sabem que som capaços de realitzar perquè en tenim coneixements i habilitats.

Els Brady i The Grandma han estat treballant amb Facebook tot valorant la seva eina de recerca de feina i veient quins aspectes positius té i quins negatius.

Estar present a la xarxa i disposar d’una bona identitat digital s’està convertint en una eina que ens pot ajudar o perjudicar en el nostre desenvolupament professional. Cada cop és més freqüent que els/les professionals de Recursos Humans cerquin candidats/es o informació d’ells a Internet. Alguns avantatges del reclutament a través dels Social Media són:

-L’obtenció de gran quantitat d’informació sobre el candidat/a, a nivell personal i professional, contrastable amb les dades del CV.

-La possibilitat de valorar candidats/as que no estan en recerca activa de feina.

-El filtratge d’informació a través de diferents eines que faciliten la selecció de perfils professionals.

Més informació: Barcelona Activa

Per tant disposar d’una identitat digital que ens defineixi i ens doni visibilitat com a professionals esdevé cada vegada més fonamental, sobretot per a qui es troba en procés de recerca activa de feina. Ara bé, la informació que els demés troben de nosaltres a Internet no ha de projectar una imatge de nosaltres mateixos que ens perjudiqui o ens qüestioni com a professionals, pel que hem d’actuar a dos nivells:

-Creant continguts i fomentant la comunicació a la xarxa, a través dels quals definim una identitat digital professional concreta.

-Fent un seguiment de les informacions que apareixen vinculades a la nostra identitat digital. Això és: com apareixem a Internet i com són valorats els continguts relacionats amb la nostra identitat en línia, el que s’anomena reputació digital.

Davant la multiplicitat d’eines 2.0 amb diferents utilitats, es fa necessari el coneixement d’aquests recursos per saber triar els que millor encaixen amb el nostre objectiu professional i, per tant, amb l’estratègia a seguir pel nostre desenvolupament professional.

Tot professional pot beneficiar-se de la recerca de feina 2.0 a diferents nivells. Hem de tenir en compte, però, que la tendència de les empreses en l’ús de les eines 2.0, tot i que és creixent, encara no es pot generalitzar. Per a perfils professionals poc qualificats, encara tenen un pes significativament superior els canals de recerca de feina tradicionals. Òbviament, la gestió de la identitat digital és especialment indicada per a treballadors/es autònoms, o bé per a professionals amb perfils tècnics, creatius o de l’àmbit de la comunicació.

En canvi, sí que ja es poden aprofitar les plataformes 2.0 per potenciar la xarxa de contactes, que ens poden ajudar a conèixer oportunitats laborals. Actualment de fet, la major part de les vacants de llocs de treball es cobreixen a partir de contactes sense que s’hagi fet públiques les ofertes, és part del mercat de treball invisible.

Més informació: Facebook i la Marca Personal

Una de les xarxes socials més utilitzades a la recerca de feina que té la seva propia eina per aquesta recerca és Facebook.

Facebook és una xarxa social llançada el 2004 i que pertany a la companyia privada Facebook, Inc.

La xarxa permet d'afegir gent com a amics, i enviar-los missatges i compartir enllaços, fotografies i vídeos, entre altres coses. És obert a tothom qui tingui més de tretze anys, i només cal una adreça de correu electrònic vàlida per a registrar-s'hi. És una de les xarxes socials més conegudes actualment. Té com a principi un mur particular de cada usuari al qual s'enganxen les diverses publicacions dels membres que hom ha acceptat com a amics o dels grups o pàgines als quals hom ha fet M'agrada.

Facebook està construit en PHP, compilat amb HipHop for PHF, un transformador de codi font construït per enginyers de Facebook que converteix PHP en C++. Segons els informes, el desplegament d'HipHop va reduir el consum mitjà de CPU als servidors de Facebook en un 50%.

La seva infraestructura principal està formada per una xarxa de 50.000 servidors que fan servir distribucions del Sistema operatiu GNU/Linux usant LAMP.

Facebook va ser fundat inicialment per Mark Zuckerberg, estudiant d'informàtica a la Universitat Harvard als Estats Units; Dustin Moskovitz, Chris Hughes i Eduardo Saverin, el 4 de febrer de 2004, i, en un principi, la xarxa estava limitada als estudiants de la seva pròpia universitat: pretenia ser una eina de coneixement per als alumnes i que fos un espai en el qual poguessin intercanviar una comunicació fluida i compartir contingut de forma senzilla a través d'Internet.

El seu projecte va ser tant innovador i reeixit que amb els temps va anar-se expandint per tota l'àrea de Boston i, més tard, per tot el país i, a dat de novembre del 2019, la conformen més de 2.450 milions d'usuaris actius d'arreu del món.

Més informació: Facebook i la Recerca de Feina


 El risc més gran no és assumir cap risc...
En un món que canvia molt ràpidament,
l’única estratègia que es garanteix que fracassa no és arriscar-se.

Mark Zuckerberg

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada